poniedziałek, 20 lutego 2012

Ryba po grecku

Uwielbiam rybę we wszelkiej postaci i mogę ją jeść na okrągło, lubię eksperymentować i wprowadzać zmiany, by ryba nie wyglądała i nie smakowała nudno i by moja wybredna rodzinka zechciała ją jeść, bo to przecież samo zdrowie ;-). Przepis na rybę po grecku zawdzięczam mojemu tacie, który jest świetnym kucharzem i zaraził mnie pasją do kuchni.



Składniki
  • ok. 1 kg filetów z dowolnej ryby morskiej (ja najczęściej wybieram mintaja)
  • 3 marchewki
  • 2 pietruszki
  • 1 nieduży seler
  • 1 cebula
  • mąka, 2-3 jajka i bułka tarta do panierki
  • olej lub oliwa z oliwek
  • mały słoiczek przecieru pomidorowego
  • ketchup
  • przyprawa do ryb
  • bazylia, oregano
Przygotowanie
Rybę rozmroź, odsącz z nadmiaru wody i delikatnie wklep z obu stron przyprawę do ryb, tylko uważaj, żeby nie przesadzić ;-). Doprawione filety pozostaw, by ryba trochę przeszła przyprawą. W międzyczasie obierz marchewki, pietruszki, seler i cebulę. Cebulę drobno posiekaj, resztę zetrzyj na tarce do warzyw. Wrzuć wszystko na rozgrzany olej lub oliwę, dodaj bazylię i oregano i duś pod przykryciem przez ok. 30 minut do miękkości. Pod koniec duszenia dodaj 3/4 małego słoiczka przecieru i ok. 3-4 łyżki stołowe ketchupu. Duś jeszcze przez chwilę, a w międzyczasie opanieruj rybę i obsmaż ją na osobnej patelni. Następnie oblej rybę gotowym sosem. Można podawać zarówno na ciepło, jak i na zimno, choć ja preferuję aromatyczną rybę po grecku na ciepło :-D. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz